Luca.op.Oostenrijks.ski-avontuur.reismee.nl

En het stapt over...

Woow, wat een reis was dat... Twee keer overstappen, slapen op een stoel en ook nog eens uitkomen waar je wezen wilt:D

Oké, even bij het begin beginnen. Woensdag hebben mijn ouders me heel lief op de trein gezet vanuit Driebergen, gelukkig maar want zelfs daar alle spullen op tijd de trein in krijgen was een mooie uitdaging! Toen afgereisd naar Arnhem waar de trein altijd een aantal minuutjes stil staat waardoor ik ruim de tijd had om als een pakezel de trein uit te struikelen. Vervolgens Jeff ontmoet op het perron, om daar vervolgens samen met teveel spullen te wachten op de nightliner. Op een gegeven moment zagen we ook nog iemand langslopen met een skitas en armen te weinig om alles te dragen. Uiteindelijk ben ik met haar, Leonie, op de kamer terecht gekomen in Kaprun. Leonie was alleen zo slim geweest een bed te boeken in de trein terwijl wij het toch maar moesten gaan doen met een stoel.

Toen we eenmaal eindelijk in de trein zaten met al onze spullen opgeborgen, ik denk dat we hier een kwartier mee bezig zijn geweest, vervolgde we onze reis richting Oostenrijk. Toen we nog geen half uur gereden hadden stonden we helaas alweer stil in de buurt van het station van Emmerich. Twee in uniform gestoken mannen kwamen ons inspecteren, het bleek dekoninklijke marechaussee te zijn die de trein onderzocht op verboden goederen. Doordat wij Nederlands spraken hoefden wij niet gecontroleerd te worden maar een man naast ons mocht wel alle tassen binnenste buiten keren. Gelukkig vonden ze helemaal niks. Het meest hylarische was dat toen de marechaussee de trein uit stapten en de trein zijn eerste paar meters had afgelegd, de conduteurs langskwamen en de deur van de wc opentrokken waar een kerel diehard zat te blowen! Vervolgens stond onze hele coupe blauw van de smog en hebben wij volgens mij half stoned onze weg vervolgd...

Na een slechts een aantal uurtjes ongemakkelijk opgekruld in de stoel te hebben geslapen, en mijn lieftallige reisgenootje nog iets minder kwamen we 's ochtends vroeg aan in München. Daar hebben we het ritueel van de trein uit struikelen nog een mooie keer herhaald, maar dit keer gezellig met zijn tweeën. Op het perron waar onze volgende trein zou vertrekken stond nog een curieuze puinhoop met ernaast nog een aantal wachtende mensen. Wij hebben ons toen hierbij aangesloten, wat een super keuze is geweest omdat we daarna veel met hun zijn opgetrokken! Inmiddels werden we steeds georganiseerder met overstappen en ondanks dat onze spullen op een gegeven moment door de volledige trein verspreid lagen zijn we uiteindelijk, na nog een trein en bus verder, met al onze spullen aangekomen in Kaprun. Hier hebben we ons geïnstaleerd op onze kamers. Er waren verschillende soorten kamers en samen met Marije, Charel en Leonie was onze vierpersoons kamer bomvol. Maar dan voornamelijk met onze spullen!

Die avond hadden we de eerste kennismaking en theorie, spannend!